Idee van: Laura en Laura Karels en de Kreek
KIJK! optimalisatie informatievoorziening zorg rondom een blaaskatheter
Een opname in het ziekenhuis maakt veel indruk bij de patiënten. Zij krijgen veel informatie en dan ook nog eens de uitleg over de zorg rondom de blaaskatheter voor thuis. Al deze informatie kunnen vele van hen niet optimaal verwerken of er gaat veel langs hen heen. Daarom het innovatieve idee om de informatievoorziening digitaal en eenduidig aan te bieden.
Datum: 27 december 2019
Door het digitaliseren van de instructie betreffende de zorg rondom de blaaskatheter kan men thuis in alle rust de informatie terugkijken op mijnmaasstad.nl. Patiënten met een taalbarière die de uitleg in het ziekenhuis niet helemaal gevolgd hebben, kunnen in hun eigen taal de instructie terugzien. Tevens krijgt iedereen dezelfde informatie en worden folders overbodig. Vaak wordt er door de patiënten na ontslag gebeld naar het ziekenhuis met vragen die dan door het instructiefimpje grotendeels beantwoord kunnen worden. Wij blijven altijd laagdrempelig te bereiken.
44